mandag 6. juli 2015

Strikking- kunst- Lofoten

Er det å være være kreativ det samme som å være kunstnerisk??
Jeg er ikke så sikker.... Skal kunst skal være vakkert? Skal det ligne på det som en prøver å utforme eller er en fornøyd uansett hvordan resultatet blir? Det er jo tross alt kunst.....


Hvis det er sistnevnte så kan jeg herved kalle meg både kunstnerisk og kreativ :-D


Egentlig ser jeg ikke på meg selv som så veldig kunstnerisk, men kreativ har jeg alltid vært. Har mange lure ideer....
 Lure ideer er ikke ensbetydende med smart, fint og brukende, heller mer som jaja, vi har jo alle lov å prøve :-D

Min mor og stefar driver en butikk i Lofoten, på Ballstad. Der har de gårds-utsalg og masse produkter fra Lofoten m.m. Absolutt verd en titt innom. https://www.facebook.com/SareptasHus?fref=ts


Hun ringte meg for ett par uker siden og lurte på om jeg hadde fiske mønster og om jeg kanskje kunne tenke meg å strikke luer og pannebånd.
Turister vil jo selvfølgelig ha Lofot suvenirer og det skjønner jeg godt. Så jeg har nå hevet meg rundt. Prøver å  lage mønster til noen flotte Lofot luer. Og ja, jeg har sjekket Internett, ingen ting som lignet så mye som en torsk, dessuten hadde det jo vært aller mest stilig om det var egen komponert.

HJELP!!!!
Haien er kommet til Lofoten


Problemet var jo bare att den stakkars torsken min ble jo mer som en hai....


Turistene kommer aldri tilbake dit mer!!



Hva skal jeg si til mamma nå???

UUUPS......










Men nå er jeg inne på noe :-D


Vent i spenning så kanskje får du se ett resultat!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar